الف) افزایش بهره وری و ارتقاي سطح خدمات سازمان :
Ø بهبود فرآیندهای کاری در سازمان با اجرای پیشنهادهای مفید کارکنان
Ø کاهش هزینه ها از طریق حذف اتلافها
Ø شناسایی و رفع گلوگاه ها ، تنگنا ها و مشکلات
Ø بهبود كيفيت خدمات مورد ارائه سازمان
Ø ورود انديشه ها ي مختلف به سازمان باعث کشف نقاط ضعف پنهان و کاهش خطا مي شود.
ب) بهبود فرهنگ سازمانی و رضایتمندی شغلی کارکنان :
Ø ارتقای روحیه مشارکت فردی و گروهی کارکنان
Ø همسو نمودن منافع فردی کارکنان با منافع سازمان
Ø افزایش دانش و آگاهیهای شغلی کارکنان
Ø شناسایی افراد خلاق و ایجاد بستر مناسب برای تبلور خلاقیت و استعدادهای کارکنان.
Ø شناسايي افراد خوش فكر؛ جستجوگر و ممتاز
Ø رشد فكري و شخصيتي كاركنان با ايجاد روحيه و نگرش بهبود جويي در آنان
Ø برقراری روابط و مناسبات انسانی حرمت آمیز میان جامعه کارکنان
Ø ايجاد روحيه مشكل جويي و مبارزه طلبي براي حل مشكلات به جاي روحيه فرار از مشكل و يا انتقال آن به افراد يا ساير واحدهاي سازمان
Ø ايجاد بستر مناسب جهت همفکري و بهره برداري از تجارب و خلاقيت همکاران
Ø توسعه دست آوردهاي علمي و تجربي همکاران و اصلاح شيوه هاي رايج اداري و دستور العمل هاي اجرايي
Ø فراهم نمودن زمينه اعتماد و باور متقابل و نزديک نمودن نظريات کاركنان
Ø پدید آوران فضای مناسب برای شکوفا کردن و بهره گرفتن از اندیشه و تجربه کارکنان و افزایش دامنه تعلق و دلبستگی آنان به بهترکردن و گسترده کردن دامنه خدمات و تولیدات.
Ø فراهم آوردن موجبات فضای آزاد و سالم برای طرح ونقد اندیشه و وسعت دادن به دامنه آگاهیها و تواناییها و بردباري جامعه کارکنان ازراه در یافت، ارزشیابی و نقد پیشنهادهایی که از سوی کارکنان برای بهتر کردن كيفيت و کمیت تولیدات و خدمات سازمان ارائه میشود
ج) جنبه های اقتصادی و مادی:
1- افزایش کمیت و کیفیت عملکرد سازمان
2- کاهش هزینه ها، وقت تلف شده و ضایعات
3- افزایش کارایی، اثر بخشی و بهره وری سازمان و ایجاد ارزش
4- افزایش رضایت ارباب رجوع
5- صرفه جویی در فرایندهای مختلف سازمان و بهبود مستمر آنها
6- کاهش عملیات زائد اداری